Γίνεται λόγος με όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον, γύρω από ζητήματα που αφορούν την βιομηχανική παραγωγή, τη δημιουργική της σχεδίαση, το νόημα και την αξία που έχει η επέμβαση της αισθητικής και της κουλτούρας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει αυτή η επέμβαση, αν λάβει υπόψιν του κανείς, ότι αυτού του είδους η παραγωγή κρύβεται πίσω από κάθε πλευρά της καθημερινής ζωής και, κατά συνέπεια, κάθε επίδραση στην παραγωγή αυτή έχει μια εξαιρετική απήχηση και διάδοση.
Λιγότερο ξεκάθαρα στις σύγχρονες θεωρήσεις είναι τα σημεία αναφοράς από τα οποία εκκινούν πρωτοβουλίες και πειραματισμοί. Αυτό το βιβλίο επιχειρεί με απλό τρόπο, αλλά και με σεβασμό στην προβληματική του καθενός, να βρει αυτά τα σημεία, να τα συνδυάσει και να εκτιμήσει τις προτάσεις τους.
gillo.dorfles
Ο Girro Dorfles (Τεργέστη 1910) είναι ανάμεσα στους πρώτους που έθεσαν τα πολιτιστικά και ιστορικά προβλήματα του βιομηχανικού σχεδίου. Έχει δημοσιεύσει στον εκδοτικό οίκο Einaudi στα πλαίσια της «Piccola Biblioteca Einaudi»: Le oscillazioni del gusto, L’arte d’ oggi tra tecnocrazia e consumismo (1970) (Οι διακυμάνσεις του γούστου. Η τέχνη του σήμερα ανάμεσα στην τεχνοκρατία και τον καταναλωτισμό). Στα πλαίσια των «Saggi»: Dal significato alle scelte (1979) και L’ intervallo perduto (1980) (Από την σημασία στην εκλογή και το χαμένο διάστημα). Στα πλαίσια των “Reprints”: II divenire delle arti (1976) (Το γίγνεσθαι των τεχνών) Artificio e natura (1977) (To τεχνητό και η φύση) nuovi riti, nuovi miti (1977) (καινούργια ήθη, καινούργιοι μύθοι)Simbolo, comunicazione, consume (1980) (Σύμβολο, επικοινωνία κατανάλωση( και II divenire della critica)1982) (το γίγνεσθαι της κριτικής).

Εισαγωγή στο Βιομηχανικό Σχέδιο